شناسهٔ خبر: 174639 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش بینی هواشناسی؛

دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می یابد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان پس از ۲ روز کاهش موقت نسبی، از امروز روند افزایشی می گیرد و هوا دوباره در روزهای پایانی هفته جاری گرم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بیشینه دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نسبت به امروز حدود هفت درجه افزایش خواهد یافت که بیشترین افزایش دمای هوا مربوط مناطق گرمسیر خواهد بود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد نیز که در روزهای گذشته در خراسان رضوی موجب خیزش گرد و غبار شده بود از امروز کاهش و وضعیت کیفیت هوا نیز در استان بهبود می یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۱۰ و بردسکن با ۳۷ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۹ تا ۲۸ درجه به ثبت رسیده است.

رضایی پور افزود: دمای هوای کنونی مشهد ۲۷ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۷ تا ۳۰ درجه در نوسان خواهد بود.